Afspraken bij Gezond in Noord - Gezond in Noord
16323
page-template-default,page,page-id-16323,bridge-core-2.5.9,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-24.4,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.2,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-16978

Afspraken bij Gezond in Noord

VERZEKERINGEN EN FYSIOTHERAPIEVERGOEDING 2021

 

In 2021 zijn er weer veel verzekeringen veranderd en hierbij zijn de vergoedingen voor de zorg aangepast, meestal niet in positieve zin.
Wanneer u overweegt een andere verzekering te nemen (opzeggen voor 31 december is dan wel noodzakelijk) is mogelijk de vergoeding fysiotherapie van belang voor u besluit.


Voor 2021 hebben wij als Gezond in Noord met alle zorgverzekeraars een overeenkomst.

Via verzekering 2021 vindt u een checklist en informatie die u op het gebied van de fysiotherapie-vergoeding een overzicht geeft.

Op zorgverzekeringwijzer.nl kunt u de juiste, meest passende verzekering zoeken.

Zoekt u nog meer informatie over verzekeren of verzekeringen voor meer specifieke klachten dan kunt u naar de fysiotherapeut.com

1 Aanmeldingen en vragen

Wilt u een afspraak maken met een van onze therapeuten of heeft u een vraag? We zijn elke werkdag van 08:00 tot 17:30 bereikbaar op (020) 633 77 09 of info@gezondinnoord.nl.

In verband met de Covid-pandemie kan de telefonische bereikbaarheid afwijken. Mocht u geen contact kunnen krijgen dan kunt u via mail ons bereiken.

 

2 Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie (DTF) 

Sinds 2006 is het mogelijk om zonder verwijzing van uw huisarts of specialist bij de fysiotherapeut te komen. Dit noemen we directe toegankelijkheid fysiotherapie (DTF). Om in aanmerkingen te komen voor een chronische machtiging fysiotherapie heeft u wel een verwijzing nodig van uw huisarts of specialist. Meer informatie vindt u op Fysiovergoeding.nl 

 

3 Wachttijden

Gezond in Noord kent geen wachttijden. Ons streven is iedereen binnen 2 werkdagen in te plannen.

 

4 Aanmelden

Bij een nieuwe aanmelding wordt er gevraagd naar uw NAW-gegevens, BSN-nummer, telefoonnummer, e-mailadres en huisarts. Tijdens het eerste bezoek wordt u verzocht om uw identiteitskaart en verzekeringspasje mee te nemen.

 

5 Vergoedingen

Gezond in Noord heeft contracten met alle zorgverzekeraars van Nederland. Fysiotherapie valt onder de aanvullende polis. Zonder aanvullende verzekering voor fysiotherapie krijgt u een factuur aan het einde van de maand. Wij kunnen geen verantwoordelijkheid dragen voor uw vergoedingen. Voor informatie over uw polis, raadpleeg uw zorgverzekeraar of kijk op Defysiotherapeut.com.

6 Afmelden

Bij verhindering wordt u verzocht de afspraak minimaal 24 uur voor de behandeltijd af te zeggen. Anders zijn we genoodzaakt de behandeling in rekening te brengen.

 

7 Kwaliteitszorg

In de praktijk wordt er gewerkt volgens de Nederlandse wet- en regelgeving (WBGO, BIG en WPB). Gezond in Noord staat ingeschreven in het BIG-register, in het Centraal Kwaliteitsregister voor Fysiotherapeuten (CKR) en is aangesloten bij het KNGF.

 

8 Privacy

Binnen de praktijk wordt alle informatie vertrouwelijk behandeld. Uw privacy wordt binnen de praktijk beschermd en bewaard. Gezond in Noord handelt conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WPB). De fysiotherapeut heeft een geheimhoudingsplicht.

 

9 Verantwoordelijkheden

De praktijk kan niet verantwoordelijk zijn voor de eigendommen van de patiënt/cliënt. De praktijk kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, letsel ongeval of daaruit voortvloeiende gevolgen.

 

> Meer informatie over vergoedingen

1 Aanmeldingen en vragen

Wilt u een afspraak maken met een van onze therapeuten of heeft u een vraag? We zijn elke werkdag van 08:00 tot 17:30 bereikbaar op (020) 633 77 09 of info@gezondinnoord.nl.

 

2 Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie (DTF) 

Sinds 2006 is het mogelijk om zonder verwijzing van uw huisarts of specialist bij de fysiotherapeut te komen. Dit noemen we directe toegankelijkheid fysiotherapie (DTF). Om in aanmerkingen te komen voor een chronische machtiging fysiotherapie heeft u wel een verwijzing nodig van uw huisarts of specialist. Meer informatie vindt u op Fysiovergoeding.nl 

 

3 Wachttijden

Gezond in Noord kent geen wachttijden. Ons streven is iedereen binnen 2 werkdagen in te plannen.

 

4 Aanmelden

Bij een nieuwe aanmelding wordt er gevraagd naar uw NAW-gegevens, BSN-nummer, telefoonnummer, e-mailadres en huisarts. Tijdens het eerste bezoek wordt u verzocht om uw identiteitskaart en verzekeringspasje mee te nemen.

 

5 Vergoedingen

Gezond in Noord heeft contracten met alle zorgverzekeraars van Nederland. Fysiotherapie valt onder de aanvullende polis. Zonder aanvullende verzekering voor fysiotherapie krijgt u een factuur aan het einde van de maand. Wij kunnen geen verantwoordelijkheid dragen voor uw vergoedingen. Voor informatie over uw polis, raadpleeg uw zorgverzekeraar of kijk op Defysiotherapeut.com.

6 Afmelden

Bij verhindering wordt u verzocht de afspraak minimaal 24 uur voor de behandeltijd af te zeggen. Anders zijn we genoodzaakt de behandeling in rekening te brengen.

 

7 Kwaliteitszorg

In de praktijk wordt er gewerkt volgens de Nederlandse wet- en regelgeving (WBGO, BIG en WPB). Gezond in Noord staat ingeschreven in het BIG-register, in het Centraal Kwaliteitsregister voor Fysiotherapeuten (CKR) en is aangesloten bij het KNGF.

 

8 Privacy

Binnen de praktijk wordt alle informatie vertrouwelijk behandeld. Uw privacy wordt binnen de praktijk beschermd en bewaard. Gezond in Noord handelt conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WPB). De fysiotherapeut heeft een geheimhoudingsplicht.

 

9 Verantwoordelijkheden

De praktijk kan niet verantwoordelijk zijn voor de eigendommen van de patiënt/cliënt. De praktijk kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, letsel ongeval of daaruit voortvloeiende gevolgen.

 

> Meer informatie over vergoedingen